MEDIAFIN UITGEROEPEN TOT
MEDIA COMPANY OF THE YEAR



Mediafin, de uitgever van de kranten De Tijd | L'Echo, werd op 26/01 tijdens de Merit Awards Night bekroond als "Media Company of the Year". De Merit Awards worden al 20 jaar georganiseerd door Media Marketing, het business-to-business vakblad dat zich richt op media en de marketing- en communicatiesector.


Mediafin werd bekroond voor de duurzame multimediastrategie, zowel in de organisatie als redactioneel. De multimediale groei van Mediafin zorgde voor het hoogste aandeel digitale abonnees (40%) in de Belgische krantenmarkt. Bovendien toont Mediafin aan dat digitale groei op de verschillende platformen (website, smartphone, tablet) ook kan zonder ook maar iets toe te geven op de kwaliteit van de journalistiek.


Naast de digitale inspanningen blijft Mediafin verder investeren in de papieren kranten De Tijd  | L'Echo en de weekendmagazines Netto | Mon Argent en het lifestyleblad Sabato. De Tijd werd in 2016 achttien maal bekroond op de European Newspaper Awards, een internationale competitie rond lay-out, design en content voor Europese kranten. Beide titels van Mediafin groeiden in 2016 op de lezersmarkt, voor De Tijd is er nu zelfs al 28 kwartalen op rij sprake van groei. De zakenkranten maken van de groei gebruik om hun lezerspubliek te verjongen en nauwer aan te sluiten bij een hele nieuwe business-dynamiek in de "new economy".

De bekroning tot Media Company of the Year zal er iedereen bij Mediafin toe aanzetten nog extra te focussen op kwaliteit en innovatie. In weerwil van alle doemberichten is het nooit boeiender geweest in media te werken dan vandaag. Voor mediatitels die luisteren naar hun klanten is technologische disruptie een fantastische opportuniteit. Daarom investeren we bij Mediafin meer dan ooit tevoren in innovatie van al onze producten; zegt Frederik Delaplace, CEO van Mediafin.

Voor meer informatie, contacteer Hans De Rore, hans.de.rore@trustmedia.be