PERSBERICHT

Groei voor Mediafin,
zowel voor De Tijd als voor L'Echo


Recent publiceerde het CIM de definitieve cijfers over de betaalde verspreiding van het volledige jaar 2016. Mediafin kan opnieuw terugblikken op bijzonder goede resultaten. De uitgever van de zakenkranten De Tijd en L'Echo zag ook in 2016 zijn verkoopcijfers groeien.


De Tijd houdt met een stijging van 1,9% de positieve koers aan die ze al vaart sinds 2010, en groeit nu onafgebroken 28 kwartalen op rij. Intussen wordt 37% van de kranten van De Tijd verkocht in digitale versie. De digitale krant noteerde in 2016 een groei van 12% in vergelijking met de CIM gecontroleerde cijfers van 2015.


Ook de krantenverkoop van L’Echo noteerde in 2016 een stijging (0,4%). Net zoals bij De Tijd wordt zijn digitale strategie bekroond met groei. De digitale krantenverkoop steeg met 10% in vergelijking met 2015. Het aandeel van de digitale versie groeit door tot 40% van het totaal aantal verkochte kranten.


Beide zakenkranten danken hun groei in grote mate aan het succes van hun abonnementen. Het aandeel abonnees bedraagt voor De Tijd | L’Echo respectievelijk 87% en 81%. Net deze maand, juni 2017, doorbreken de twee zakenkranten een historische grens. Voor het eerst sinds de oprichting van Mediafin tellen De Tijd | L’Echo samen meer dan 50.000 betalende abonnementen. Onderzoek van Mediafin naar New Economy (2016) toont verder aan dat de groei van beide kranten zich vooral situeert bij "New Economy" professionals jonger dan 45 jaar.



Voor meer info,


Bart Gunst


Marketing Manager B2B

bart.gunst@trustmedia.be