Persbericht – Trustmedia lanceert Data Square én zet partnership op met ADmantX

Mediafin, de uitgever van de zakenkranten De Tijd | L’Echo, werkt al jaren aan een sterk en betrouwbaar digitaal parcours. Dit levert groeiende mediamerken en interessante lezers op die kiezen voor een betrouwbaar medium. Dankzij digitaal in De Tijd | L’Echo kunnen adverteerders quasi de helft extra bereik op zeer waardevolle en moeilijk te bereiken doelgroepen toevoegen. Om adverteerders nog gerichter toegang te geven tot deze digitale lezerspool zet Trustmedia, de advertising solutions van Mediafin, Data Square in de markt.

Data driven solutions

Data Square is de data driven solutions divisie van Mediafin. Dit digitale model biedt adverteerders de mogelijkheid om heel gericht de verschillende lezerssegmenten van De Tijd | L’Echo te bereiken.

Mediafin bepaalt de segmentatie van de lezersprofielen en zorgt ervoor dat advertenties verschijnen op webpagina’s met voor dat segment relevante online content. Respect voor de surfervaring van de gebruiker, brand safety & privacy zijn belangrijke sleutelwoorden voor dit model.

Vooraf gedefinieerde pakketten helpen adverteerders om gericht te targeten. Zo richt het Investor in Funds-pakket zich op lezers die investeren in fondsen, mikt Luxury & Lifestyle op lezers met interesse in Luxe, focust Newtech op hen die op de hoogte willen blijven van de laatste technologieën, … Ook andere segmenten zoals Automotive, B2B en Vastgoed komen aan bod. Mediafin evalueert voortdurend deze segmenten en zal bijkomende packs uitrollen in functie van de marktbehoefte.

Samenwerking

Voor de implementatie van Data Square werkt Mediafin als eerste uitgever in België samen met ADmantX. Dit internationaal gerenommeerde bedrijf is marktleider in het domein van natural language processing (NLP) cognitive semantic-based solutions. De data provider analyseert nauwkeurig de digitale content van Mediafin webpagina’s door de content te lezen en interpreteren zoals een mens dat doet. Zo legt het een ongeëvenaarde accuraatheid aan de dag op het gebied van contextual targeting en gepersonaliseerde brand safety (Brand Care). Door de expertise van ADmantX in te zetten, laat Data Square advertenties verschijnen in de juiste context aangepast aan het juiste doelpubliek. Dit zonder brand safety & privacy uit het oog te verliezen. Deze samenwerking is een unicum in België.

Nick Welch, VP Sales en Business Development, UK and North EU bij ADmantX: “Context has never been so important in an increasingly privacy driven ecosystem. Brand Safety is also paramount for advertisers and, through our next-generation AI-driven content analysis tool, we are delighted to partner with Mediafin in helping them address and solve both of these challenges simultaneously.

Het Team

Data Square brengt de data-expertise van Mediafin samen in één team. Een Chief Data Officer (David Kronfeld) en Data Protection Officer (Olivier Ditroia) tekenen de krijtlijnen van de strategie uit. Marketing Data Analysts (Tim Lacroix en Laetitia Scalzo) delven de data op en een Business Partner Digital (Sven Lybaert) en Business Development Manager Digital (Nathan Ho) zorgen voor het commercieel model achter Data Square.

Digitaal parcours

Mediafin legde de voorbije jaren een opmerkelijk toekomstgericht parcours af op vlak van digitale innovaties. Zo lanceerde de uitgever van de zakenkranten als eerste in België een paywall op de websites tijd.be | lecho.be (2010). Mediafin focust ook op high performance digitale campagnes met de geslaagde introductie van het Cost per Hour Model (2015), het Digitaal Charter (2017) en dankzij partnerships met Adhese, Moat en ADmantx. Door strengere criteria te hanteren dan gangbaar in de digitale markt, staat Trustmedia garant voor digitale campagnes met 100% human traffic, 100% viewability en 100% conform privacy wetgeving (GDPR).

De lancering van Data Square is een nieuwe mijlpaal op het digitale parcours van Mediafin en vult zo de duurzame multimediastrategie van Trustmedia aan.

Meer informatie rond Data Square en de advertentiemogelijkheden? Contacteer sven.lybaert@trustmedia.be.